Известие

Collapse
No announcement yet.

Alfa ROMEO GTV/Spider 916 - 1996/2004 Review: Лош двигател ли е 2.0 TWIN SPARK?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Какъв е този маслен охладител който махате и защо?
    156 2.0TS

    Comment


    • #32
      Yes,беееее! Форумът на Алфа се завърна с гръм и трясък! Имаше една стара тема за ТС-а и тя е възкръснала тук!
      (1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
        Какъв е този маслен охладител който махате и защо?
        http://clubalfaromeo.com/forum/showp...57&postcount=1

        Аз не бих го махнал. Конструкторите все пак са го включили в бизнеса с охлаждането на мотора.

        Махането на баланс валовете донякъде е оправдано. Ама охладителя, защо?


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #34
          Защото смеси водата и маслото и затова го разкарах. Взел съм някакъв втора ръка, но вече втора година си стои и не съм го монтирал. Да ти кажа честно засега не виждам разлика със и без. А и ме съмнява да бъде толкова полезно, предвид размерите си. Иначе функцията, която изпълнява е хубава....Но аз лично така съм си преценил.
          Sport Wagon 2.0TS|LPG

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
            Защото смеси водата и маслото и затова го разкарах. Взел съм някакъв втора ръка, но вече втора година си стои и не съм го монтирал. Да ти кажа честно засега не виждам разлика със и без. А и ме съмнява да бъде толкова полезно, предвид размерите си. Иначе функцията, която изпълнява е хубава....Но аз лично така съм си преценил.
            Е как така смесил водата с маслото? Нали ТС-ите били яки машини и не се чупели?
            Ха!

            За протокола: да се добави в клипа!
            Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
            Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
            Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
            Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

            Comment


            • #36
              И представи си му няма нищо
              Sport Wagon 2.0TS|LPG

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                Е как така смесил водата с маслото? Нали ТС-ите били яки машини и не се чупели?
                Ха!

                За протокола: да се добави в клипа!
                Що - в твойто ЮМЗ няма ли такъв охладител?


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Що - в твойто ЮМЗ няма ли такъв охладител?
                  Има, но първо - не забърква такива коктейли, и второ - никога не съм твърдял, че JTD-то е най-здравия мотор.

                  Аре пичоси, отивам да пуша наргиле!
                  Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                  Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                  Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                  Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                  Comment


                  • #39
                    Аз пък не съм видял някой тук да твърди, че TC е най-здравият мотор.

                    Дансгуардиън, пуши си наргилето и не дърпай дявола за опашката

                    ---------- Post added at 14:02 ---------- Previous post was at 13:50 ----------

                    Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
                    Защото смеси водата и маслото и затова го разкарах. Взел съм някакъв втора ръка, но вече втора година си стои и не съм го монтирал. Да ти кажа честно засега не виждам разлика със и без. А и ме съмнява да бъде толкова полезно, предвид размерите си. Иначе функцията, която изпълнява е хубава....Но аз лично така съм си преценил.
                    Едва ли има някой, който би преценил "на око или на ухо" ползата от този охладител.

                    Важното, което трябва да се знае е, че една от основните функции на маслото е да охлажда мотора. И поради това, първо то трябва да бъде охлаждано. Конструктивни решения по въпроса има различни, като оребряване на картера, маслени радиатори или дискутирания "воден" охладител.

                    При положение, че вече го имаш, по-добре е да го монтираш.

                    Понякога разликата между щастието и нещастието се изразява в няколко градуса разлика в температура, няколко mBar налягане и др. подобни на пръв поглед незначителни неща.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #40
                      Въпросната джаджа не изпълнява функцията само да охлажда маслото, ами също и да го загрява по-бързо. Затова и на английски името и е "oil heat exchanger" т.е. топлообменник. Ако се съмнявате, че от там смесва маслото с охл. течност, винаги може да го байпаснете без да причини щети по двигателя. Всички ТС имат този топлообменник, най-честият проблем е с корозиралите тръбички на CF1 двигателите от където почва да ви изтича охладителната течност. След ъпдейтването на мотора през 98г. вече е алуминиев и не корозира. Друг е въпроса, че при JTD-тата не се чупят, както спомена професора с наргилето
                      Now: 156 2.5 V6 24V
                      Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

                      Comment


                      • #41
                        При мен са идвали и 1.9 и 2.4 jtd с пръднал топлообмен
                        ALFA ROMEO 156 2.4 20V JTDM sportwagon ALFA ROMEO 155 Q4 300+++Ps.
                        Alfa Romeo 145 3.0V6
                        Alfa Romeo 33 1.7 16V 4x4 Аlfa spider 3.0 V6

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщение
                          Въпросната джаджа не изпълнява функцията само да охлажда маслото, ами също и да го загрява по-бързо. Затова и на английски името и е "oil heat exchanger" т.е. топлообменник. Ако се съмнявате, че от там смесва маслото с охл. течност, винаги може да го байпаснете без да причини щети по двигателя. Всички ТС имат този топлообменник, най-честият проблем е с корозиралите тръбички на CF1 двигателите от където почва да ви изтича охладителната течност. След ъпдейтването на мотора през 98г. вече е алуминиев и не корозира. Друг е въпроса, че при JTD-тата не се чупят, както спомена професора с наргилето
                          Че е топлообменник - няма съмнение. Ама да подгрява маслото.....
                          Има и двигатели с такива топлообменници, само дето топлобмяната се извършва преди старът на двигателят при тях. Нормално, температурата на маслото е с 10-20 гр над тая на охлаждащата течност. При двг с "водно" охлаждане.
                          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                            Че е топлообменник - няма съмнение. Ама да подгрява маслото.....
                            Има и двигатели с такива топлообменници, само дето топлобмяната се извършва преди старът на двигателят при тях. Нормално, температурата на маслото е с 10-20 гр над тая на охлаждащата течност. При двг с "водно" охлаждане.
                            Плътноста на охладителната течност е доста по-ниска от тази на маслото, затова и антифриза достига оптимална работна температура по-бързо от маслото. При положение, че топлообменника е винаги отворен кръг, не виждам причина антифриза да не започне да отдава топлината си и да загрява маслото още при самият старт на мотора. След това вече когато се изравнят ~90гр. и маслото достигне работната си температура ~100/110гр, тогава започва обратният ефект - антифриза да охлажда.
                            Now: 156 2.5 V6 24V
                            Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщение
                              Плътноста на охладителната течност е доста по-ниска от тази на маслото, затова и антифриза достига оптимална работна температура по-бързо от маслото. При положение, че топлообменника е винаги отворен кръг, не виждам причина антифриза да не започне да отдава топлината си и да загрява маслото още при самият старт на мотора. След това вече когато се изравнят ~90гр. и маслото достигне работната си температура ~100/110гр, тогава започва обратният ефект - антифриза да охлажда.
                              Плътноста няма отношение. След стартиране на двигателят, голяма част от маслото се разпръсква и образува мъгла, която има директна връзка с буталата. Освен това маслото е околу 4л, антифризът двойно по вече. Има колеги които са си монтирали термометър на маслото, предполагам. Ако тук има такива - нека споделят кое загрява по бързо.
                              При някой машини има подрев на маслото, но там се ползват външни източници на топлина, например котли. И подгревът е преди стартът.
                              Интересно ми е - топлообмрнникът при Т-еС дали не е вързан последователно преди радиаторчето на парното.
                              Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                                Плътноста няма отношение. След стартиране на двигателят, голяма част от маслото се разпръсква и образува мъгла, която има директна връзка с буталата. Освен това маслото е околу 4л, антифризът двойно по вече. Има колеги които са си монтирали термометър на маслото, предполагам. Ако тук има такива - нека споделят кое загрява по бързо.
                                При някой машини има подрев на маслото, но там се ползват външни източници на топлина, например котли. И подгревът е преди стартът.
                                Интересно ми е - топлообмрнникът при Т-еС дали не е вързан последователно преди радиаторчето на парното.
                                Не е последователно свързан на парното, но е в малкия кръг.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X